Zopár užitočných rád pri zakladaní e-shopu

Nakupovanie cez internet, je dnes veľmi populárne. Zároveň je tento spôsob predaja, výhodnejší aj pre samotných podnikateľov. Nemusia platiť za nájom priestorov a ani za zamestnancov, keďže na spravovanie internetového obchodu stačí jeden, maximálne dvaja ľudia. Ak i vy uvažujete nad touto alternatívou, premyslite si dopredu zopár dôležitých skutočností.

eshop
 

  1. Čo chcete predávať

Váš obchod, by mal byť zameraný na určitý druh tovaru. Ak sa na ňom budú nachádzať detské ponožky, kávovary a zároveň i doplnky do auta, šudia sa nebudú vedieť orientovať. Preto bude ťažké, získať stálych zákazníkov. Zamerajte sa preto na konkrétny okruh tovaru.
 

  1. Buďte výnimoční

Internetových obchodov dnes existujú stovky, ak nie tisíce. Preto sa musíte odlíšiť. Reč však nie je o pútavom logu, alebo zaujímavom dizajne webu, aj keď ani to nie je na škodu. Musíte sa zamerať na veci, ktoré vaši zákazníci ocenia, teda napríklad nižšie ceny, tovar, ktorý inde nezoženú, expresnú dobu dodania, dopravu zadarmo, alebo napríklad kupóny na zľavu.
 

  1. Dostaňte sa do povedomia

Ak o vašom e-shope, nebudú ľudia vedieť, nemôžu v ňom samozrejme ani nakupovať. Reklama je preto veľmi dôležitá. Dnes existujú i spôsoby, pri ktorých nemusíte minúť celý svoj majetok. Siahnite napríklad po sponzorovaných odkazoch na sociálnych sieťach, reklame na youtube, alebo svoje výrobky, či produkty na začiatok ponúkajte, cez rôzne internetové portály, zamerané na zľavnené produkty.
 

  1. Myslite dopredu

E-shop môžete prevádzkovať dvoma spôsobmi. Tovar budete mať na sklade, teda pokojne aj u seba doma, alebo ho objednáte až vtedy, keď vám príde objednávka od zákazníka. Prvý spôsob je istejší, pretože nemôžu prísť komplikácie na tretej strane. Zároveň však potrebujete počiatočný kapitál a aj nejaké to miesto. Druhý spomínaný spôsob je jednoznačne najvýhodnejší. Vašich zákazníkov však môže odradiť dlhšia čakacia doba.
 
tajné

  1. Zabezpečte si dopravu

Doprava je pri internetovom obchode alfou a omegou. Všetko, čo si u vás ľudia objednajú, potrebujete aj doručiť. Ak obchod ešte rozbiehate, stavte na služby kuriérskych spoločností, či klasickej posty. Pokiaľ by sa však vás biznis rozbehol, pokúste sa uzavrieť zmluvu s jednou spoločnosťou. Tá vám totiž môže tovar doručovať aj za paušálny poplatok.